Pisząc dla Telewizji, Magdalena Wołłejko posługiwała się pseudonimem Maciej Pisz, natomiast na afiszach teatralnych figuruje jako tajemnicza Angielka, Meggie W. Wrightt. Doświadczenie zdobyte na deskach sceny i wychowanie w rodzinie o bogatej tradycji aktorskiej pozwoliło autorce wykształcić niesamowitą wrażliwość na dialog.
Aktorka teatralna i filmowa, autorka sztuk teatralnych, związana od wielu lat z warszawskimi teatrami, specjalizującymi sie w sztukach komediowych i farsach (Kwadrat, Komedia, Teatr Na Woli/Teatr Dramatyczny, Capitol, Syrena). Pochodzi z rodziny o wieloletnich aktorskich tradycjach. W roku 1978 ukończyła warszawską PWST i została zaangażowana przez Edwarda Dziewońskiego do Teatru Kwadrat, gdzie wystąpiła w sumie w kilkunastu farsach. Zagrała również w kilkudziesięciu filmach fabularnych. Współpracowała z wieloma reżyserami, ale najlepsze swoje kreacje stworzyła w obrazach kinowych i telewizyjnych Stanisława Różewicza. W roku 1998 napisała swój pierwszy tekst Trzeci Król, który został zrealizowany przez Jana Kidawę-Błońskiego dla Programu Pierwszego Telewizji. W tym też czasie nawiązała literacką współpracę z Gambit Production, dla którego w sumie napisała kilkanaście scenariuszy do cyklu telewizyjnego „Taksówka Jedynki”. Od tego czasu wykorzystuje swoje sceniczne, komediowe doświadczenie pisząc scenariusze telewizyjne, filmowe, monologi, teksty piosenek, a przede wszystkim – sztuki teatralne. W roku 2003 miała miejsce premiera kultowej komedii Klub Hipochondryków. W roku 2012 została wydana książka Sztuki Wesołe, czyli Hipochondrycy i Porzucone – z tekstami i zdjęciami z trzech jej komedii, wystawionych w Warszawie i w Sydney.