Jak to mówią, trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu… Akcja dramatu rozgrywa się w klinice chirurgii plastycznej połączonej z ośrodkiem wellness w samym sercu Tyrolu. Właściciele ośrodka, małżeństwo Schracków, musi zmierzyć się z poważnym problemem. Tuż przed sezonem letnim zwalnia się jeden z zatrudnionych u nich lekarzy, aby przyjąć lukratywną ofertę pracy w Los Angeles. Przyparci do muru Schrackowie proszą o pomoc przyjaciela z lat studenckich. Clemens Raich wkrótce przyjeżdża z Wiednia razem z żoną i dziećmi, aby przy okazji podreperować rodzinny budżet i skorzystać z wakacji na koszt zamożnych znajomych. Ich spotkanie po latach to zderzenie dwóch światów definiowanych przez życiowe postawy obu lekarzy. Gerald Schrack jest goniącym za finansowym sukcesem, emocjonalnie zablokowanym chirurgiem plastycznym. A Clemens Raich jest idealistycznym homeopatą, który ponad kasę przedkłada szczęście rodzinne.
Spotkanie dwóch par to konfrontacja totalnie różnych stylów życia; zamożni gospodarze są rozmiłowani w luksusie, jaki zapewnia im inżynieria cudzego wyglądu, zaś ich goście żyją od pierwszego do pierwszego, a opieka nad dziećmi prawie całkowicie przekreśla im szanse na wieczorne biesiady. To zderzenie rodzi zrozumiałe napięcie. Relacje między dwoma małżeństwami powoli przeradzają się w piekiełko zazdrości.
W trakcie babskiego wieczoru Lisa i Michaela zdobywają się na szczere wyznania. Lisa ma pozornie wszystko, marzy jednak o potomku. Jest to problem, którego nie rozwiąże żadna operacja plastyczna. Jej mąż Gerald jest bezpłodny… Podczas obficie zakrapianej alkoholem kolacji relacje czwórki bohaterów komplikuje szokująca propozycja zdrady. Czy bohaterom uda się zapanować nad burzą emocji? Czy niemoralna propozycja zostanie przyjęta? I co przyniesie bohaterom burzliwe lato w Tyrolu?
Freund z humorem kreuje krańcowo różne postaci. Gerald to znerwicowany chirurg, którego klinika połączona z centrum wellness jest rajem dla ludzi próbujących kupić bilet do szczęścia w postaci nowego nosa czy piersi. Proces kreowania idealnych wizerunków przez celebrytów przewija się przez cały utwór, co czyni sztukę Freunda celną satyrą na powierzchowność i hipokryzję świata mediów. Z kolei Clemens to idealista, odrzucający wszystko, co niezgodne z naturą; jego postać to lekka parodia rosnącego w siłę ruchu antyszczepionkowców i wrogów koncernów farmaceutycznych. O wiele bardziej wyraziste i ciepłe wydają się kobiety, które jako jedyne potrafią walczyć o to, czego naprawdę w życiu im brakuje, nawet jeśli jest to obyczajowo niepoprawne.