Gieselmann, David
Ur. w 1972 r. w Köln, mieszka w Hamburgu. W latach 1994 - 1998 studiował scenopisarstwo na Hochschule der Künste w Berlinie, wtedy też wyreżyserował swoje pierwsze sztuki w berlińskich teatrach offowych. W 1999 został zaproszony do Londynu na "International Residency of Playwrights" oraz "Week of New German Playwrights" w Royal Court Theatre, gdzie w roku 2000 odbyła się światowa prapremiera jego sztuki Pan Kolpert (Herr Kolpert), nominowanej do nagrody autorskiej (Autorenpreis) prestiżowego festiwalu Heidelberger Stückemarkt; sztuka ta była grana w licznych teatrach w Niemczech, a także w Skandynawii, Grecji, Francji, Australii, we Włoszech, USA, a także w Polsce (Stara Prochownia, Warszawa 2002, reż. K. Szymczyk).
David Gieselmann jest też autorem nagrodzonych sztuk radiowych (Der Android, 2001, Caruso duscht, 2006) i libretta do opery Onyx Hotel (muzyka: Alexander Kukelka), zrealizowanej w 2007 roku przez Christiana von Treskow w Theater Erlangen.
W roku 2013 na jednym z dwóch najważniejszych niemieckich festiwali – Heidelberger Stückemarkt – otrzymał nagrodę za sztukę o agresywnej młodzieży Über Jungs (O chłopakach) JugendStückePreis, co gwarantuje pokaz nagrodzonej realizacji (czyli prapremiery berlińskiego Grips Theater) na głównym festiwalu niemieckim Mülheimer Theatertage w roku 2014.
Prapremiera światowa Paryskiego kontenera (Container Paris), ostatniej części „trylogii znikania", odbyła się 19 grudnia 2014 w Schauspiel Frankfurt (reż. Christian Brey).
Prezentujemy też jego dwie wcześniejsze komedie z tej trylogii, które na razie są w tłumaczeniu: Falscher Hase (roboczy tytuł: Na ryby w grzybach, dla 1K, 1M; tekst o starszej pani i jej młodym sąsiedzie, fragment dziesięciostronicowy po polsku do wglądu ) – prapremiera 2011 w Theater Bielefeld (reż. Christian Schlüter) oraz Tauben (roboczy tytuł: Gołębie, dla 4K, 4M; połowa tekstu po polsku jest do wglądu) – prapremiera 2009 w Schaubühne am Lehniner Platz, Berlin (reż. Marius von Mayenburg).