Sztuki z pogranicza thrillera i farsy oferują bogaty asortyment męsko-damskich gier, balansujących między niewinnym flirtem i krwiożerczym instynktem. Prawdziwy rollercoaster emocji i wrażeń! Tragikomiczna konwencja utworów pozwala na wiele sposobów oświetlić nieczystą grę, którą często prowadzą ze sobą bohaterowie sztuk.
Jak pisze autorka we wstępie: „(...) sytuacja izolacji stanowi znakomitą, wręcz wymarzoną scenerię i materię dla dramatu, niosąc ze sobą amplitudę emocji i wielość rozmaitych napięć”.
Błyskotliwe, nasycone wysokiej próby humorem dialogi stanowią zatem ramy dla pogłębionej, psychologicznej refleksji.
Anna Burzyńska pisze sztuki tak, że publiczność może się i bawić, i myśleć, dyrektorzy teatru uszczęśliwiać swoich najzdolniejszych aktorów, a aktorzy pokazać całą skalę swoich umiejętności. Każda z tych sztuk to świetny prezent dla ludzi teatru.
Maciej Wojtyszko
Sztuki Anny Burzyńskiej są piekielnie inteligentne, niesłychanie zabawne i pełne teatralnego czaru. Stwarzają też niezwykłe możliwości dla aktorskich kreacji. Zawsze jest w nich żart, ironia i głębsze znaczenie. A w naszych obłąkanych czasach dekonstrukcji wszystkiego, co możliwe, stają po stronie konstrukcji i zamyślenia nad naturą ludzką. Jestem pewien, że myślący teatr będzie z nich korzystał. Szczerze polecam.
Józef "Żuk" Opalski
Dramaty Anny Burzyńskiej czyta się jak najlepszą prozę. W teatrze zwraca się jednak uwagę na aktorstwo, zamysł inscenizacyjny czy scenograficzny. Prywatna lektura sztuk oznacza przede wszystkim kontakt z wyobraźnią, ale i docenienie kunsztu zapisu. Tak jest w tym przypadku. Dramaty Burzyńskiej to poważne tematy, nicowane humorem najwyższej próby. Sztuki o zamknięciu, rozumianym zarówno dosłownie, jak i metaorycznie, oznaczającym izolację od tego, co naprawdę w życiu ważne. Nic dziwnego, że zamieszczone w tomie sztuki zostały przetłumaczone na wiele języków i są z powodzeniem grane w Polsce, Europie, ale także w najbardziej egzotycznych krajach świata. „Wolę gwizdać” – mówi Pianista w Akompaniatorze. Wyjątkowość Burzyńskiej to właśnie sztuka gwizdania: Schuberta, Brahmsa, ale i języka ulicy. Słuch absolutny, słuch doskonały. Słuch na sens.
Łukasz Maciejewski
liczba stron: 342
ISBN 978-83-60699-59-1
rok wydania: 2023
książka zawiera sztuki: