Sztuka dotyczy trzech kobiet wykorzystywanych seksualnie w dzieciństwie. Ich historie wyłaniają się z podwórkowej wyliczanki. Autorka już w języku postaci kontrastuje silnie nieprzystawalne do siebie światy dziecięcej zabawy i przemocy seksualnej. Pozornie niewinna zabawa stopniowo przeradza się w rozrachunek z prześladowcami.
Marzena Matuszak daje w tej sztuce swoim bohaterkom prawo do powiedzenia o swoich krzywdach pokazując, że jest to sposób na powrót do normalności.
"Ene due rike fake jest pomyślane jako prowokacja. Bezczelne wystąpienie ofiar. To opowieść o bólu i postbólu, który musi zostać wyrażony. Mam nadzieję, że sztuka ta ma też konieczny dystans i znajdą państwo w niej poczucie humoru. Wyobrażałam ją sobie jako specyficzny performance cielesny, gdzie wiele dzieje się poza słowami, w dziewczyn współbyciu, wspólnocie przeżywania. Także podczas jej realizacji (Teatr Polski w Poznaniu, 2014) okazało się, że ma ona niezwykły potencjał kreowania wspólnoty ludzi w nią zaangażowanych i widzów. Życzę ważnej lektury."
Marzena Matuszak
Tekst zdobył Grand Prix konkursu Metafory Rzeczywistości 2013.