Hot Dog jest utworem intelektualnym i intrygującym, który sprawia, że publiczność zaczyna zadawać setki pytań. To czarna komedia absurdu, prowokująca i zarazem dająca szansę na popis aktorski ukazujący chorobę, której objawem jest przemiana człowieka w psa.
Główną postacią jest Maryanne, cierpiąca z powodu konieczności opiekowania się starszą i bardzo wymagającą matką, która, w wyniku specyficznej choroby, dosłownie staje się „psem z sąsiedztwa”. Smycz, nieodzowny atrybut posiadacza psa, jest symboliczna w dwójnasób – dla Maryanne i jej siostry Carol, sprowadzonej do pomocy, ma postać starzejącej się i powoli zmieniającej się w zwierzę matki.
Hot Dog jest prowokujący, a przemiana kobiety w psa metaforyczna. Może to być każda inna choroba, która zmieni najbliższą osobę w obcego, którego nie znamy, a wobec którego trzeba być lojalnym i posłusznym, bo taka jest tradycja. Autorka stawia pytanie, czy w ogóle możliwe jest pogodzenie się ze starzeniem bliskich i czy ucieczka przed koniecznością bycia tego świadkiem jest możliwa, a jeśli tak, to jakim kosztem.
Sarah Kosar po raz kolejny dotyka problemu braku porozumienia między pokoleniami. Niczego jednak nie narzuca, nie ocenia. Podaje fakty, ale interpretację pozostawia widzowi.