Charles Busch bierze pod lupę współczesne nowojorskie „society” – ludzi, którym udało się osiągnąć znaczny awans społeczny w drugim pokoleniu. Marjorie Taub, tytułowa bohaterka, jest typem „ekskluzywnej żony” – niepracującej, eleganckiej, oczytanej, wrażliwej. Mąż Marjorie, Ira, emerytowany alergolog, swoisty nudziarz poświęcający się pomaganiu biednym i bezdomnym, nie jest w stanie wyrwać żony z apatii. Depresję Marjorie pogłębiają kontakty z nieustannie krytykującą ją matką (Frieda), Żydówką wierną zapomnianej tradycji, a której świat kręci się wokół problemów z wypróżnianiem. W rzeczywistość tę wkracza Lee, jej dawna przyjaciółka. Z niespodziewanego gościa szybko staje się ona permanentnym lokatorem, wnoszącym w życie pozostałych nieco egzotyki i dekadencji. Ekstrawagancja Lee zaczyna jednak przeszkadzać mieszkańcom River Side Road 12C. Ostatecznie pogrąża ją odkrycie Iry – Lee jest członkiem niebezpiecznej organizacji, dla której zbiera fundusze. Małżeństwo żąda szybkiego wyniesienia się Lee z ich mieszkania. Zanim jednak to nastąpi, Lee podzieli się z nimi gorzkimi obserwacjami dotyczącymi życia pozostałej trójki. „Stan wyjątkowy” wprowadzony przez Lee ożywia Marjorie i animuje seksualnie.
Sztuka Buscha daje możliwość stworzenia wyrazistych scenicznych ról. Każdy z jego bohaterów jest na swój sposób przerysowany. Akcja toczy się wartko, w jednym pomieszczeniu i podczas kilku dni. Tematyka funkcjonowania dzisiejszej amerykańskiej klasy średniej jest uniwersalna, sztuka może zainteresować z powodzeniem naszą kosmopolityczną publiczność.