Sugestywna sztuka, którą odbiera się każdym nerwem, która atakuje wszystkie zmysły i wyostrza czujność. W tej sztuce na równi ze słowami ważne są dźwięki i ich wpływ na wyobraźnię. Emilia Stilson dostaje wylewu krwi do mózgu i zamyka się w swoim wewnętrznym świecie. Bodźce z zewnątrz odbiera jako ataki na swoją niezależność. Raz znajdujemy się w ciele i jaźni Emilii, by po chwili widzieć ją z perspektywy lekarzy i pielęgniarek. Emilia balansuje na granicy dwóch światów, na granicy życia i śmierci, próbując stworzyć swój indywidualny język dla wszystkiego, co ją otacza, a co jest nowe i dla niej niepojęte. Kiedy wydaje się nam, że uczestnicząc w terapii zajęciowej robi postępy, Emilia nagle robi "krok do tyłu" i odchodzi...
Skrzydła wdzierają się w samo jądro psychiki człowieka, który został "odcięty" od swojej przeszłości, teraźniejszości i otaczającego go świata. Pojęcia i terminy, które porządkowały świat przed wylewem, teraz nie znaczą nic albo w ogóle znikają. Pojawiają się za to nowe pojęcia i słowa, niezrozumiałe dla ludzi funkcjonujących w znanym nam wymiarze rzeczywistości.
Nagłej zmianie ulega "kod dostępu" i człowiek, choć czuje i ma pełną świadomość swojej obecności w świecie, nie potrafi porozumieć się z innymi. Psychologiczna sztuka dla twórców, którzy nie boją się teatralnych eksperymentów i, tak samo jako autor, zgłębiają tajemnicę ludzkiej natury.
Miała publikację w Dialogu 4/1982, a następnie została zrealizowana jako teatr radiowy.