Milena Klein, młoda poetka i autorka tekstów piosenek, zostaje zbudzona telefonem od przyjaciółki, która z podnieceniem opowiada, co jej się przyśniło: że Milena jest żoną Davida Mossa - znanego na świecie, nagrodzonego Oskarem, o dwadzieścia lat starszego od niej aktora.
Dwie godziny po tym telefonie Milena spotyka się z Peterem - wokalistą, dla którego pisze teksty piosenek - w Boathouse Cafe, w Parku Centralnym.
Ku jej wielkiemu zdziwieniu, do kawiarni przychodzi David Moss i siada przy jedynym wolnym stoliku - obok niej. Moss reaguje na zdziwienie malujące się na twarzy Mileny, zaczyna rozmowę, a zanim Milena opuści kawiarnię, Moss prosi ją o numer telefonu.
Kilka miesięcy później Milena kończy pisać swoją pierwszą powieść. Ponieważ jest perfekcjonistką, daje manuskrypt do oceny różnym zaprzyjaźnionym artystom z nadzieją na konstruktywne uwagi krytyczne. W poszukiwaniu obiektywnego spojrzenia pomaga jej jej najbliższa przyjaciółka - Angelika Freeman. Angelika, która właśnie brała udział w workshopie z Davidem Mossem, sugeruje Milenie, żeby dała przeczytać swoją powieść właśnie Mossowi, który mieszka za rogiem.
Milena nie decyduje się na zaniesienie manuskryptu, ale wysyła go pocztą wraz z listem, w którym przypomina Mossowi o ich dziwnym spotkaniu wiosną - w Boathouse Cafe. Moss się nie odzywa.
Mija kilka miesięcy. Pewnego zimowego popołudnia, ku zaskoczeniu Mileny, dzwoni do niej Moss i proponuje spotkanie "natychmiast". Milena, umówiona z prawnikiem na podpisanie umowy wydawniczej, nie może się z nim spotkać, Moss za chwilę musi lecieć do Miami, ale wraca około północy i telefonem budzi Milenę, zaprasza ją do siebie. Milena idzie z nadzieją, że dotyczy to jej manuskryptu. Moss jednak proponuje jej rolę w filmie, w którym sam gra główną rolę. Milena odmawia. Jest pierwszą osobą w życiu Mossa, która nie tylko nie prosi go o pomoc w uzyskaniu pracy w filmie, ale odrzuca jego propozycję. Moss mile zaskoczony proponuje Milenie przyjaźń.
Milena, bardzo spięta, pyta go o manuskrypt, Moss prosi o spotkanie następnego dnia i zastanowienie się nad jego propozycją.
Już przy drugim spotkaniu Moss próbuje uwieść Milenę, Milena ucieka. Nie na długo. To początek dziwnego związku pomiędzy aktorem i poetką.
Oboje zakochują się w obie nawzajem, ale...
Szereg scen, w których David Moss udziela Milenie praktycznych lekcji dramatu: sceny z - autorką scenariuszy - Victorią Norton oraz reżyserką filmową -
Stellą Morgan, które obie pragną Mossa i rywalizują z Mileną, choć udają przyjaźń. Wątek z Oliwią Ford - oficjalną partnerką Mossa.
Wątek z mediami, które tuż przed premierą chcą rozdmuchać skandal - historię trójkąta Mossa, Mileny i Oliwii. Z tym wątkiem wiąże się jeszcze jeden - pytanie, czy przyjaźń we współczesnym świecie, i to w takim środowisku, jest możliwa?
* sztuka napisana w jęz. niemieckim i przełożona przez autorkę na jęz. polski