Historia o przemanipulowanej manipulacji odbywa się w środowisku zepsutych artystów.
Scena 1.
Guggi, niepracująca, i Fery, pisarz, wracają z randki do domu Guggi, która nadal mieszka z rodzicami - matką, panią Sedlacek, byłą śpiewaczką operową i ojcem, byłym radcą. Jest to wariat; ma hopla na punkcie de Gaulle'a i swojej żony, którą ciągle wyzywa od dziwek. Guggi nocuje w kuchni. W odwiedziny przychodzi znajomy, Reicher, pisarz i fotograf wraz z Blasim, niedoszłym malarzem. Blasi parę dni temu przyjechał do miasta. Nie ma nic do picia, więc wysyłają go do sklepu nocnego. W miedzyczasie pani Sedlacek wyrzuca Feriego i Reichera z domu. Wraca Blasi z wódką i woła Guggi. Guggi po cichu wpuszcza go do kuchni, piją, rozluźniają się.
Scena 2.
Ta sama noc, czwarta rano. Blasi włamał się do butiku i robi "zakupy". Guggi wpierw jest zaskoczona, potem próbuje przemówić mu do rozsądku. Blasi się wkurza, wyładowuje swoją agresję na Guggi.
Scena 3.
Kolejny dzień. Fery i Reicher omawiają w atelier Feriego plan, jak zamanipulować Blasim, żeby najpierw osiągnął sławę, zakochał się do szaleństwa w podstawionej Guggi, uzależnił od narkotyków a potem się zabił, ponieważ Guggi go rzuciła, chwila sławy przeminęła, a do narkotyków nie ma już dostępu. Przychodzi Guggi, opowiada o zeszłej nocy, sam koniec jednak zachowuje dla siebie. Przychodzi Blasi, w świetnym humorze. Fery chce zmusić Guggi, aby pozowała Blasiemu do aktu, robi to jednak nieudolnie, po szczeniacku. Natomiast Blasi zna się na rzeczy.
Scena 4.
Knajpa. Fery i Blasi przy barze. Nie stać ich na wynajęcie prostytutki, ale Blasi mimo to znika z dziwką w jednej z kabin. Kiedy okazuje się, że nie może zapłacić, wybucha awantura. Dochodzi Reicher, płaci za siebie i podwójnie za Blasiego.
Scena 5.
U handlarza dziełami sztuki, Antoina, zbiera się cała paczka: Guggi, Fery, Blasi i Reicher. Palą haszysz, tańczą, wygłupiają się. Tylko Fery jest naburmuszony.
Scena 6.
Pani Sedlacek, Guggi i Blasi siedzą przy stole w kuchni państwa Sedlacek. Blasi wysyła ciężarną Guggi po alkohol. Po jej wyjściu dobiera się do jej matki. Wraca Guggi, Blasi nie zwraca na nią uwagi. Dziewczyna przywleka swojego ojca. Ten, widząc swoją żonę leżącą na podłodze, a na niej mężczyznę, umiera na miejscu.
Scena 7.
Ta sama kuchnia, ale Guggi jest już w zaawansowanej ciąży. Gotuje ulubione danie Blasiego z okazji jego ślubu z jej matką. Po urodzeniu ma zamiar oddać dziecko Blasiego swojej matce i być z Ferym. Towarzystwo się zbiera, jedzą. Dochodzi do kłótni między Blasim a Ferym. Reicher od początku wszystko fotografuje. Pani Sedlacek dzwoni na policję, przychodzi dwóch policjantów i chce zabrać Fery'ego, ten łapie za nóż. Zostaje postrzelony.
Scena 8.
Pokój szpitalny, noc. Feriego odwiedzają Guggi i Blasi. Guggi jest wstawiona i włazi Feriemu do łóżka, drażni się z nim. Ten najpierw na nią wrzeszczy, potem kopie ją w brzuch. Blasi zabiera Feriego i pielęgniarkę do siebie, czyli do domu swojej żony, na balangę. Guggi zostaje w szpitalu, straciła dziecko.
Scena 9.
W domu siedzi żona Blasiego w fotelu i chrapie. Blasi włącza muzykę, tańczy z pielęgniarką. Żona budzi się, płacze, że znowu ją zdradza z jakąś nastolatką. Blasi jest dla niej okrutny, wysługuje się nią jak służącą. Ona z miłości do niego robi wszystko, co jej rozkaże. Blasi podsuwa ją Reicherowi. Nagle wymyśla zabawę i woła: Let's change! Zabawa polega na tym, że wszyscy zamieniają się rolami. Kompletna euforia. Przychodzi Guggi, bardzo osłabiona, przytula się do Blasiego nie wiedząc, że Blasi gra Feriego, a Fery Blasiego. Fery zapala papierosa i jako Blasi wychodzi z pokoju. Guggi znajduje go powieszonego w ubikacji. Taki koniec Fery wcześniej zaplanował dla Blasiego.