Ball, Alan
Zdobywca Oscara i Złotego Globu za scenariusz do filmu American Beauty (1999), producent i autor scenariuszy seriali Sześć stóp pod ziemią oraz Czysta krew.
Więcej... Wikipedia
Zdobywca Oscara i Złotego Globu za scenariusz do filmu American Beauty (1999), producent i autor scenariuszy seriali Sześć stóp pod ziemią oraz Czysta krew.
Więcej... Wikipedia
Pięć druhen podczas wesela ukrywa się w pokoju siostry panny młodej. Napięcie, jakie towarzyszy tym godzinom tuż przed ślubem, doprowadza do zwierzeń z wielu mrocznych sekretów, skrywanych przez druhny. Zabawny, sympatyczny tekst, który wzrusza do łez. Błyskotliwe, dowcipne i złośliwe dialogi. Pięć ról dla młodych kobiet, jedna dla młodego mężczyzny.
Autorem "Druhen" jest Alan Ball, najlepiej znany jako autor scenariusza filmu "American Beauty", za który dostał Oscara i Złoty Glob. Alan Ball pisze też scenariusze seriali, np.: "Czysta krew" i "Sześć stóp pod ziemią".
Podczas wystawnego przyjęcia weselnego druhny znajdują schronienie w sypialni Meredith, siostry panny młodej, gdzie mogą wreszcie porozpinać krępujące suknie i otworzyć serca przed sobą. Jest wśród nich Frances, słodka, ale wycofana religijna fundamentalistka; Mindy, urocza i niezwykle inteligentna lesbijka, siostra pana młodego; Georgeanne, którą złamane po nieudanym małżeństwie serce skłania do skandalicznych zachowań; Meredith, młodsza siostra panny młodej, której afektowany bunt maskuje mroczny sekret, oraz piękna Trisha, której zapamiętały cynizm wobec mężczyzn topi się jak lód, kiedy spotyka Trippa, uroczego mistrza ceremonii.... Podczas tego popołudnia pięć tak różnych kobiet odkryje, jak wiele je łączy – nie tylko identyczne suknie.
Podobna do Stalowych magnolii błyskotliwa i poruszająca pochwała kobiecego ducha. Prapremiera światowa: Manhattan Class Company, NY, 1993, reż. Melia Bensussen
prasa:
"Zabawne spojrzenie na zawiłości przyjaźni i potęgę stroju... cudownie rozrywkowa szuka..." - NY Post
"Pięć kobiet w identycznych sukniach to żywiołowa komedia, tak zabawna, jak tylko może być..." - NY Daily News
"Talent pisania komedii Balla to nie tylko konstrukcja, ale też genialne dialogi, które odbijają się rykoszetem od sceny" - TheaterWeek
dla ADiT - tłumacz
Głównym tematem moich sztuk i scenariuszy wydają się być niebezpieczeństwa wynikające ze zbliżenia się do drugiego człowieka i to, jak bolesne mogą się one okazać. Nie mówię, że powinniśmy być przez całe życie samotni. Chcę tylko zwrócić uwagę, że w życiu to nie jest takie proste i wspaniałe jak w telenoweli.
Zdobywca Oskara za scenariusz do filmu American Beauty opowiada pełną czarnego humoru historię o poszukiwaniu uczucia i tożsamości, przedstawiając związek dwóch młodych mężczyzn z Los Angeles.
Omar, który w dzień sprzedaje telefony, a w nocy własne ciało, czy raczej fantazje seksualne, za każdym razem udaje kogoś innego, by zadowolić klientów. Raz jest Farukiem, arabskim ogierem, kiedy indziej Demetriusem, greckim bogiem, a czasem po prostu idealnym latynoskim kochankiem. Jeden z jego klientów, Dwight, mający bogatego tatusia oraz słabość do narkotyków i arabskich chłopców, pociąga go na tyle, że zaczynają się spotykać. Ich bliskość budowana jest jednak na półprawdach i niedopowiedzeniach, których żaden z nich nie chce, a wręcz nie może wyjaśnić. Dwight nie przyznaje nawet przed sobą, że nic w życiu nie osiągnął, a nałogowo kłamiący Omar, choć potrafi odpowiedzieć, gdzie się naprawdę urodził i jakich ma krewnych, własnej tożsamości określić nie jest już w stanie.
prasa:
"New York Post"
Dające do myślenia i prowokujące.
"New Yorker"
Fascynujące. Alan Ball wie, jak konstruować akcję i jak sprawić, by publiczność się nie nudziła.
"NY Times"
Błyskotliwe dialogi.
Dla ADiT - tłumacz