Od początku kariery artystycznej związani z Teatrem im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy jako aktorzy. Każde z nich ma na swoim koncie ponad siedemdziesiąt premier teatralnych oraz liczne nagrody indywidualne i zespołowe. Najgłośniejsze spektakle w których grali to: Zły (reż. Jacek Głomb), Ballada o Zakaczawiu (reż. Jacek Głomb), Made in Poland (reż. Przemek Wojcieszek), Osobisty Jezus (reż. Przemek Wojcieszek), III Furie (reż. Marcin Liber), Dziady (reż. Lech Raczak). W 2007 napisali wspólnie pierwszą sztukę Sami. W 2010 powstał kolejny, wspólnie napisany tekst – Pracapospolita, wystawiony w teatrze w Legnicy w 2010 w reżyserii autorów. Spektakl prezentowany był na festiwalu „Rzeczywistość Przedstawiona”, gdzie otrzymał nagrodę indywidualną aktorską. Przeważnie piszą wspólnie, podpisując się jako PiK (Paweł i Kasia). Trylogię „Opowieści wiejskich" otworzyła w grudniu 2013 r. w Legnicy prapremiera sztuki Droga śliska od traw. Jak diabeł wsią się przeszedł. Tekst został nagrodzony w Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej jako najlepszy tekst dramaturgiczny, a legnicki spektakl na festiwalu „Rzeczywistość Przedstawiona" w Zabrzu otrzymał nagrodę za tekst, inscenizację, role i scenografię. Gdy przyjdzie sen – tragedia miłosna to piękna opowieść o trudnej miłości, zagubieniu i nieprzystosowaniu, w której komedia miesza się z tragedią. Miała swoją prapremierę w Lubuskim Teatrze w Zielonej Górze we wrześniu 2015 roku. Na festiwalu dramaturgii współczesnej "Rzeczywistość Przedstawiona” spektakl otrzymał nagrody: za tekst, reżyserię, publiczności oraz kilka indywidualnych nagród aktorskich. Trzecia część - Czasami księżyc świeci od spodu - to opowieść o rodzinie. W sztuce nacisk położono na opis relacji pomiędzy braćmi. Prapremiera sztuki odbyła się w Teatrze Lubuskim we wrześniu 2016. Paweł Wolak i Katarzyna Dworak-Wolak mają swój oryginalny styl, co rzadkie wśród współczesnych autorów. Jest to szczególnie widoczne w prezentowanym tryptyku. Nawet didaskalia przedstawiają wartość literacką i często są wykorzystywane w spektaklach jako integralne partie dramatu.